تعاملات شعر و موسیقی در آثار و پرفورمنس هنری
اساتید : محمد علی بهمنی، شاعر و غزلسرا
پژمان طاهری، آهنگساز، نوازنده سنتور و مؤلف آثار موسیقایی
اردوان طاهری، آهنگساز، نوازنده سهتار و نویسنده
مخاطبین: شعرا، ترانهسرایان، نوازندگان، آهنگسازان و تنظیمکنندگان موسیقی و دانشجویان و شاغلین رشتههای موسیقی، هنرهای نمایشی و ادبیات فارسی
تعداد جلسات: دو جلسه 4 ساعته
زمان برگزاری: …
آغاز دوره: …
نحوه برگزاری: گروهی
نوع دوره: حضوری، مجازی
ظرفیت: 15 نفر فعال + 20 نفر غیر فعال + 15 نفر آنلاین
نوع شرکت: فعال و غیر فعال* حضوری و آنلاین
* هنرجوی فعال به کسی گفته میشود که با ارائه اثر، موضوع تحلیل و بررسی قرار میگیرد و هنرجوی غیر فعال فقط در دوره شرکت میکند.
سرفصلها:
جلسه یک___بخش یک:
چیستی شعر
- شعر در تعریف کلاسیک از منظر افلاطون
- شعر در نگاه متفکران پست مدرن
- شعر از منظر ادبیات
- شعر، امروز به عنوان متن
کارکرد شعر
- کارکرد فلسفی
- کارکرد آموزشی
- شعر به عنوان منبع آگاهی
- شعر به عنوان منبع خلاقیت(تصویرسازی و معناکاوی)
________بخش دو:
شاعری
- هویت شاعر
- پویش آگاهی از شعر چیست
- جوشش برای پیوند شعر در ذهن
- رویش خودآگاهی شعر در ذهن
________بخش سه:
چیستی موسیقی
- تبیین پدیدارشناسانه موسیقی
- موسیقی در طبیعت
- موسیقی از منظر موسیقی
- موسیقی از منظر مخاطب
کارکرد موسیقی در ارتباط با شعر
- کارکرد زیباییشناسانه
- کارکرد اجتماعی
- کارکرد سیاسی
- کارکرد اقتصادی
________بخش چهار:
رابطه شعر و موسیقی
- رابطه محتوایی
- رابطه بیانی
- رابطه وزنی
- رابطه زیباییشناسانه
جلسه دو___بخش یک:
آهنگسازی با شعر
- شعر به عنوان الهامبخش محتوایی آهنگسازی
- شعر به عنوان الهامبخش تصویری آهنگسازی
آهنگسازی برای شعر
- آهنگسازی ترانه و تصنیف(با ریتم)
- آهنگسازی برای آواز(با ریتم آزاد)
- آهنگسازی روی شعرخوانی و دکلمه(موسیقی متن)
________بخش دو:
سرودن برای موسیقی
- سرودن بر اساس قطعه موسیقی
- سرودن بر اساس محتوای مورد نظر آهنگساز یا خواننده
- سرودن بر اساس مه
________بخش سه:
- تحلیل و بررسی آثار هنرجویان
ثبتنام در دوره
200،000 تومان – 400،000 تومان
0 دیدگاه